ELEVATOR PITCH
Krátká a úderná řeč, která má "prodat".
Když se řekne "development centrum"
Elevator pitch v překladu doslova znamená "výtahový prodej" (řeč ve výtahu).
Jde o krátkou údernou řeč, při které řečník řekne vše podstatné. Řeč vede posluchače k zaujetí a k chuti "koupit" zboží, službu či myšlenku.
Tato záležitost vznikla ve 40. letech, kdy se v USA stavěly mrakodrapy, aby v nejvyšších patrech sídlili finančníci.
Podnikatelé s nápady si je vyhledávali na cestě do či z "práce" - konkrétně ve výtahu, protože cesta výtahem byl pro finančníky určitým plonkovým časem a byli ochotni jej využít vyposlechnutím zajímavého podnikavého nápadu.
Takový podnikatel si svou Elevator pitch pečlivě připravoval, sepisoval, vyškrtával "omáčky", přípravně řečnil před zrcadlem, vše si stopoval, aby to zkrátil na minimum.
Stejně tak tito řečníci často používali tabulky, či větší rozměr papíru, na které v rychlosti načrtli prezentovaný projekt.
V dnešní tobě to znamená připravit si např. 3 minutovou řeč s nějakým nákresem - to vše má za cíl zaujmout zákazníka, dát mu pár podstatných informací například o zisku, či o ušetření, o nákladech, prvních krocích a podobně.
Zajímavé články o firemním i osobním rozvoji