CRM

CRM je systém pro řízení vztahů se zákazníky.

[wpseo_breadcrumb]

Když se řekne "crm"

Z angl. customer relationship management - systém pro řízení vztahů se zákazníky.

Jde o formu či systém, který pomáhá řídit vztahy se zákazníky. Prakticky to znamená, že každý (i potenciální) zákazník, který nějakým způsobem vstoupí do vztahu s firmou či obchodníkem, se ocitá v databázi CRM.

Tato databáze neobsahuje jen primární údaje jako je jméno a kontakt, ale také vše, co může vést k pozitivnímu uzavření spolupráce.

Například jeho zájmy, či rozpočet firmy, který se týká dojednávaných smluv, dále např. problémy, se kterými se zákazník setkal při minulé dodávce, dále je v CRM možné sledovat stav objednávky jak ve vztahu k zákazníkovi, tak i interně v rámci firmy.

Pokročilejší CRM jsou softwarově uzpůsobeny ke kompatibilitě s dalšími databázemi a aplikacemi, jako například:

  • fakturace
  • sklad
  • katalog chyb
  • riziková hlášení
  • úkolování dotyčných osob pomocí emailů či sms apod.

Funkční CRM je často kompatibilní či přímo opřeno o procesy firmy, od obchodních procesů, přes výrobní, fakturační atd.

Díky CRM je možné snadno řídit obchodní případy, sledovat rizika a prohlubovat vztahy se zákazníky.


Zajímavé články o firemním i osobním rozvoji

Firemní vzdělávání je klíčovým prvkem pro rozvoj zaměstnanců a růst organizace. Pokud má být proces vzdělávání efektivní a oslovit účastníky a přinášet výsledky, je nezbytné získat pro spolupráci lektora, které…
Pravá hemisféra ovládá levou stranu těla a levá hemisféra zase pravou stranu těla Rád bych se s vámi podělil o jedno z témat budoucnosti: ROZVOJ PRAVOSTRANNÉHO MYŠLENÍ Náš lidský mozek je neuvěřitelný.…
Pro řadu firem i lidí je zpětná vazba (ZV) takzvaně nutné zlo a ne vždy se s ní pracuje správně. Někdo by mohl oprávněně namítnout, přece velkou roly hraje skutečnost,…