CRM
CRM je systém pro řízení vztahů se zákazníky.
Když se řekne "crm"
Z angl. customer relationship management - systém pro řízení vztahů se zákazníky.
Jde o formu či systém, který pomáhá řídit vztahy se zákazníky. Prakticky to znamená, že každý (i potenciální) zákazník, který nějakým způsobem vstoupí do vztahu s firmou či obchodníkem, se ocitá v databázi CRM.
Tato databáze neobsahuje jen primární údaje jako je jméno a kontakt, ale také vše, co může vést k pozitivnímu uzavření spolupráce.
Například jeho zájmy, či rozpočet firmy, který se týká dojednávaných smluv, dále např. problémy, se kterými se zákazník setkal při minulé dodávce, dále je v CRM možné sledovat stav objednávky jak ve vztahu k zákazníkovi, tak i interně v rámci firmy.
Pokročilejší CRM jsou softwarově uzpůsobeny ke kompatibilitě s dalšími databázemi a aplikacemi, jako například:
- fakturace
- sklad
- katalog chyb
- riziková hlášení
- úkolování dotyčných osob pomocí emailů či sms apod.
Funkční CRM je často kompatibilní či přímo opřeno o procesy firmy, od obchodních procesů, přes výrobní, fakturační atd.
Díky CRM je možné snadno řídit obchodní případy, sledovat rizika a prohlubovat vztahy se zákazníky.
Zajímavé články o firemním i osobním rozvoji