EMOČNÍ INTELIGENCE

Emoční inteligence je schopnost zvládání emocí.

[wpseo_breadcrumb]

Když se řekne "emoční inteligence"

Pojem emoční inteligence uvedli poprvé v roce 1990 P. Salovey a J. D. Mayer, a později ji zpopularizoval Daniel Goleman ve své stejnojmenné knize, vydané v roce 1995. Lze ji obecně chápat jako schopnost zvládání emocí a umění vcítit se do emocí ostatních jedinců.

Když se poprvé objevil termín emoční inteligence, přišlo se současně na zajímavou věc – průměrně inteligentní lidé mají vyšší emoční inteligenci (EQ) než lidé nadprůměrně inteligentní (ti s vysokým IQ). Tato anomálie zcela zpochybnila dosavadní předpoklad, že vysoké IQ je jediným zdrojem úspěchu.

Goleman dokonce tvrdí, že úspěšnost manažera je dána především vysokým EQ - vzdělání a „tvrdé dovednosti“ vidí jen jako jakousi „vstupenku do světa byznysu“. Emoční inteligence se těžko definuje – jde totiž o všechno to, co ovlivňuje, jak zvládáme své chování, a co formuje naše osobní rozhodnutí, ale dá se měřit pomocí uznávaných a ověřených testů.


Zajímavé články o firemním i osobním rozvoji

Firemní vzdělávání je klíčovým prvkem pro rozvoj zaměstnanců a růst organizace. Pokud má být proces vzdělávání efektivní a oslovit účastníky a přinášet výsledky, je nezbytné získat pro spolupráci lektora, které…
Přečíst článek
Pravá hemisféra ovládá levou stranu těla a levá hemisféra zase pravou stranu těla Rád bych se s vámi podělil o jedno z témat budoucnosti: ROZVOJ PRAVOSTRANNÉHO MYŠLENÍ Náš lidský mozek je neuvěřitelný.…
Přečíst článek
Pro řadu firem i lidí je zpětná vazba (ZV) takzvaně nutné zlo a ne vždy se s ní pracuje správně. Někdo by mohl oprávněně namítnout, přece velkou roly hraje skutečnost,…
Přečíst článek