KANBAN

Z japonštiny "cedule", nebo "karta".

Úvod ▪️ Slovník pojmů ▪️ Kanban

Když se řekne "kanban"

Metodu Kaban pro řízení projektů začala používat jako první Toyota. Jde o řízení jednoduchých procesů, které se zapisují na ceduli, ve které je několik řádků a několik úkolů.

Úkoly se podle jejich stavu přesouvají z levých do pravých sloupců, dokud nedojdou ke sloupci "dokončeno".

Jde o jednoduchou a přehlednou metodu, při které vidí všichni zúčastnění, v jaké fázi jsou, co je třeba udělat, či kde se co zadrhlo.

Kanban se často používá i ve vyskladňování směrem k výrobě. Pokud jde o méně položek (jednotky až několik desítek) umožňuje kanban (skladová cedule či karta) jedním okem zjistit, zda jsou všechny díly např. na příslušném Kanban stojanu a na nic se nezapomnělo.

Už při plnění stojanu ve skladu pracovník jasně vidí prázdná místa či prázdnou "kartu", pokud určitý díl nedá na přípravné místo.

Pro jednodušší případy je efektivnější používat fyzickou ceduli či kartu, než sofistikovaný software typu Trello.


Zajímavé články o firemním i osobním rozvoji

Pomocí mindfulness můžete snížit stres v práci
Poslední dobou je u vás všechno strašně hektické. Na obědě vůbec nemyslíte na jídlo. Hlavou se vám honí hromada nevyřízených mejlů, šéf tlačí na report za minulý měsíc, do toho…
Přečíst článek
Tyhle knihy byste si měli přečíst, pokud to myslíte s osobním rozvojem vážně.
Přečíst článek