KRIZOVÉ ŘÍZENÍ

Jde o řízení podniku, projektu, procesu nebo lidí po dobu krize

[wpseo_breadcrumb]

Když se řekne "krizové řízení"

Krizové řízení je specifikcý druh řízení podniku, projektů, procesů a lidí, které je v kontextu krize.

Krizi můžete chápat z různého úhlu pohledu:

  • Může jít o krizi ekonomickou,
  • o krizi výroby (nestíhá se),
  • o krizi kvality (mnoho reklamací),
  • krizi zásobovací atd.

Zjednodušeně, něco neprobíhá podle plánu a odchylky jsou natolik velké, že je nelze vyrovnat přímo na place mistrem či vedoucím.

Potom musí nastoupit krizové řízení, kdy se často pravomoci na nižších úrovních přesunou na určitý čas na vyšší úrovně. Pod mimořádnou kontrolou jsou náklady, čas na činnosti, efektivita lidí a procesů.

Je to podobné, jako když se stane mimořádná událost (např. povodně, požár). V tu chvíli výjimečného stavu přebírá řízení např. integrovaný záchranný systém se svými mimořádnými opatření.

Když se situace dostane pod kontrolu, vše se pak vrací znovu do standardního módu (do původního či zlepšeného standardu).


Zajímavé články o firemním i osobním rozvoji

Firemní vzdělávání je klíčovým prvkem pro rozvoj zaměstnanců a růst organizace. Pokud má být proces vzdělávání efektivní a oslovit účastníky a přinášet výsledky, je nezbytné získat pro spolupráci lektora, které…
Pravá hemisféra ovládá levou stranu těla a levá hemisféra zase pravou stranu těla Rád bych se s vámi podělil o jedno z témat budoucnosti: ROZVOJ PRAVOSTRANNÉHO MYŠLENÍ Náš lidský mozek je neuvěřitelný.…
Pro řadu firem i lidí je zpětná vazba (ZV) takzvaně nutné zlo a ne vždy se s ní pracuje správně. Někdo by mohl oprávněně namítnout, přece velkou roly hraje skutečnost,…