KRIZOVÉ ŘÍZENÍ

Jde o řízení podniku, projektu, procesu nebo lidí po dobu krize

Úvod ▪️ Slovník pojmů ▪️ Krizové řízení

Když se řekne "krizové řízení"

Krizové řízení je specifikcý druh řízení podniku, projektů, procesů a lidí, které je v kontextu krize.

Krizi můžete chápat z různého úhlu pohledu:

  • Může jít o krizi ekonomickou,
  • o krizi výroby (nestíhá se),
  • o krizi kvality (mnoho reklamací),
  • krizi zásobovací atd.

Zjednodušeně, něco neprobíhá podle plánu a odchylky jsou natolik velké, že je nelze vyrovnat přímo na place mistrem či vedoucím.

Potom musí nastoupit krizové řízení, kdy se často pravomoci na nižších úrovních přesunou na určitý čas na vyšší úrovně. Pod mimořádnou kontrolou jsou náklady, čas na činnosti, efektivita lidí a procesů.

Je to podobné, jako když se stane mimořádná událost (např. povodně, požár). V tu chvíli výjimečného stavu přebírá řízení např. integrovaný záchranný systém se svými mimořádnými opatření.

Když se situace dostane pod kontrolu, vše se pak vrací znovu do standardního módu (do původního či zlepšeného standardu).


Zajímavé články o firemním i osobním rozvoji

Pomocí mindfulness můžete snížit stres v práci
Poslední dobou je u vás všechno strašně hektické. Na obědě vůbec nemyslíte na jídlo. Hlavou se vám honí hromada nevyřízených mejlů, šéf tlačí na report za minulý měsíc, do toho…
Přečíst článek
Tyhle knihy byste si měli přečíst, pokud to myslíte s osobním rozvojem vážně.
Přečíst článek